7 Komentarzy

Tagi Juergen Teller Dov Charney Terry Richardson TakePart Holly Eagleson Lauren Wade kontrowersyjne reklamy seksizm w reklamach

Mężczyźni zamiast kobiet w seksistowskich reklamach

Jak wyglądałyby najgłośniejsze, kontrowersyjne reklamy marek odzieżowych, gdyby kobiety zastąpić mężczyznami? Teraz możecie się o tym przekonać.

Holly Eagleson i Lauren Wade z magazynu TakePart postanowiły zareagować na uprzedmiotowienie kobiet, przerabiając kontrowersyjne reklamy w taki sposób, że w miejscu modelek znaleźli się mężczyźni. Ich projekt wymierzony został w fotografów oraz szefów marek odzieżowych, którym niejednokrotnie z powodu erotycznych przekazów reklamowych zarzucano seksizm.

W ilustracjach opublikowanych na łamach TakePart oberwało się takim markom, jak Marc Jacobs, American Apparel, Sisley czy Tom Ford. Ich twórczynie wzięły na warsztat m.in. reklamę Sisley z 2006 roku, w której zauważalna jest przemoc seksualna, a także reklamy American Apparel z 2007 roku, bliską przekazowi pornograficznemu oraz Marca Jacobsa z 2008 roku, w której kobiecość ukazana została jako towar jednorazowego użytku.

Autorki przerabiając reklamy odniosły się głównie do oskarżeń skierowanych w stronę Terry'ego Richardsona, któremu ostatnie miesiące mijają m.in. na odpieraniu zarzutów o molestowanie seksualne modelek, oraz Dova Charneya, który w czerwcu z powodu skandalicznego zachowania został zwolniony z funkcji CEO firmy American Apparel. Jak wyjaśniają, chcą nie tylko nakłonić do dyskusji, ale przede wszystkim do unikania marek, które niepotrzebnie dopuszczają się seksualizacji kobiet w reklamach. Jak myślicie, wybrały właściwy sposób?

 

Autor: Margaret
gość

gość | | Zgłoś

Ta Sisley jest przerobiona tragicznie :/ a przeróbka Toma Forda byłaby lepsza gdyby podpisano ją "for woman". Ale akcja sama w sobie jest świetna!

gość

gość | | Zgłoś

a ja lubię te "seksistowskie" reklamy, bo uważam je za raczej seksowne, jestem kobietą, żeby nie było ;)

gość

gość | | Zgłoś

Tom Ford świetny w obu wersjach ;)

gość

gość | | Zgłoś

Bez sensu. Przecież reklam, gdzie mężczyźni są pokazywani w taki sposób nie brakuje.

ja

ja | | Zgłoś

bez sensu. Aby sprzedać mężczyźnie pokazuje się kobietę i aby sprzedać kobiecie pokazuje się mężczyznę. Należy też ocenić na co zwracają uwagę kobiety a na co mężczyźni. Na ten temat można pisać długie wywody ale sami zastanówcie się czy jak facet zobaczy coś między piersiami to nie będzie gapił się na to. Nie mogę zrozumieć reklamy nr 2 i 3 a zwłaszcza 3. Reklama nr 5 ma sens

Swój Pseudonim

Swój Pseudonim | | Zgłoś

Ciało kobiety jest piękne i lepiej się go eksponuje w różnych stylizacjach. Rozumiem zarzuty i nie podoba mi się też "szczucie cycem" czyli np. sprzedawanie papy i lepiku za pomocą "gołej baby", ale nie można zapominać o stronie estetycznej. Wymuskany koleś raczej nie zwróci uwagi tak wielu ludzi jak pięknie przedstawiona postać kobiety. A że branża reklamowa przegina bo napędza ją chciwość korporacji? To jest szerszy problem, z korporacjami nie wygramy, ale możemy "głosować portfelem".

gość

gość | | Zgłoś

Nie przesadzajmy. Te reklamy nie mają na celu urażenia nas, kobiet... To tylko chwyty marketingowców, poza tym mnie podoba się ta kampania Toma Forda (ost. zdj). Zdjęcie zrobione z dbałością o najmniejszy szczegół, minimalistyczne, ale jednak ma w sobie to "coś" co mi się podoba. Albo zdjęcie trzecie... proszę was, nie popadajmy w paranoje


X
Drodzy Czytelnicy,
Połączyliśmy nasze siły z serwisem WP Kobieta
i od dziś nasze treści będziecie mogli przeczytać na tym właśnie serwisie.

Dziękujemy, że jesteście z nami!
Redakcja