Nagie reklamy Alexandra Wanga: tania sensacja czy sprawna prowokacja
„Moja reklama dżinsów nie miała prowokować do seksu, tylko do dyskusji”, broni się przed zarzutami o wykorzystywanie kobiecego ciała do promocji swojej marki Alexander Wang.
Na plakacie Anna Ewers, nowa muza projektanta, wygina się nago na krześle. Dżinsy ma zwinięte w nogach, a jej ręka błądzi w okolicach intymnych.Drugie zdjęcie jest jeszcze bardziej sugestywne i mniej subtelne – widać na nim tylko rękę, które ledwo przykrywa łono Anny.
Sprzedawanie za pomocą kobiecego ciała to nic nowego. W każdym małomiasteczkowym warsztacie samochodowym wiszą kalendarze (niestety nie Pirellego) z tak zwaną „gołą babą”, a na billboardach przy autostradzie piersiami promuje się dywany, okna i rury. W świecie mody młode i piękne ciała eksponują American Apparel (za co im się coraz częściej obrywa), marki bieliźniarskie (tu jest to w miarę uzasadnione) i Calvin Klein, któremu udało się z półnagiej Kate Moss z reklamy dżinsów uczynić supergwiazdę.
Wang, który po pierwszych kolekcjach dla Balenciagi i limitowanej dla H&M, sam jest supergwiazdą, Kleina uważa za prekursora wyzwolonej seksualności w reklamie. Dziwi nas zgorszenie wokół reklamy Wanga.
Krytycy twierdzą, że jest kiepska, bo nieumiejętnie sprzedaje dżinsy, bo przecież modelka wcale ich nie nosi… Ale przecież sygnał: tak seksowne, że chce się je zaraz zdjąć, jest chyba najlepszym sloganem reklamowym świata. A po drugie, w przeciwieństwie do wielu reklam, które uprzedmiotawiają kobiety, ta pokazuje wyzwoloną dziewczynę, która nie wstydzi się swojego ciała, ani swojej seksualności. Śmiało żąda przyjemności i sama sobie jej dostarcza. Reklamie dżinsów bliżej więc do feministycznego manifestu kobiecego orgazmu niż „gołej baby”. A że oburza niektórych – tym lepiej.
friend | | Zgłoś
Doskonala reklama, bardzo zmyslowa modelka! Nie podoba sie nie ogladac!
YYYY | | Zgłoś
Czyżby na drugim zdjęciu wydrapywała sobie MENDY ????
gość | | Zgłoś
Pewnie pipka ją swędzi i pokazuje, jak należy się drapać.
gość | | Zgłoś
Ha Ha a co myślicie ,że Pan Wang się waszymi komentarzami przejmuje ?. Dziewczyna super jak każda po Photoshopie ,ale co tam fajnie popatrzeć.
ja | | Zgłoś
"kalendarz PIRELLEGO"?! Pani Anno Konieczyńska, ja błagam, niech się pani ogarnie...
sexhd18.pl | | Zgłoś
podobne widzialem na sexhd18.pl
gość | | Zgłoś
Jak na NIEGO patrze, to lepeij by sie te jeansy sprzedawaly gdyby on byl modelem. Tylko ze musialby skromnie, pozowanie z reka nie wyszloby tak ponetnie, lol.
as | | Zgłoś
szmaty i dewiant
X | | Zgłoś
A teraz kim jest, mężczyzną?
gość | | Zgłoś
brzydsze gacie niż na targu na dodatek sie rozwlekają i wiszą jak na wieszaku...., ochdne drogie gacie i paskudna reklama którą dzieci mogą oglądać
Aśka | | Zgłoś
gość | | Zgłoś
hahaha | | Zgłoś
hhh Twoja żona jest teraz facetem?
gość | | Zgłoś
gówniana kampania
gość | | Zgłoś
Naprawdę to takie świetne, "żąda przyjemności i sama ją sobie daje"? Jak już piszecie o manifestach, choć moim zdaniem reklama ma sprzedać produkt, a nie być ideologicznym performancem, to może niech reklamy zaczną manifestować myślenie o innych ludziach, a nie egocentyczny, egoistyczny fast food własnego, natychmiastowego "chcę, należy mi się"??
gość | | Zgłoś
gra | | Zgłoś
kaczka dziwaczka xxx | | Zgłoś
Dziwna logika... ładna modelka + brzydkie dżiny = skuteczna reklama = sprzedadzą się... ALE brzydka modelka + ładne dżinsy = nieskuteczna reklama = nikt nie kupi, nawet nie weźmie za darmo. WNIOSEK: gatunek homo sapiens (wbrew nazwie sapiens - istota rozumna) to idioci.
gość | | Zgłoś
dajcie spokoj juz powoli w tychch wszystkich potalach robi sie bu..el a nie pokazanie czegos poprostu az niesmaczne gole cycki dupska masakra ludzie troche skromnosci.
gość | | Zgłoś
dajcie spokoj juz powoli w tychch wszystkich potalach robi sie bu..el a nie pokazanie czegos poprostu az niesmaczne gole cycki dupska masakra ludzie troche skromnosci.