4 Komentarze

Tagi olej rybny nienasycone kwasy tłuszczowe kwasy omega-3 uroda zdrowie porada

Olej rybny dla pięknej cery i zdrowych włosów

Kilkadziesiąt lat temu był zmorą przedszkolaków. Maluchy, którym podawano go w formie płynnego tranu, nie znały jednak jego właściwości. Tymczasem bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe olej rybny wspomaga nie tylko odporność, ale również stan skóry i włosów.

O zdrowotnych korzyściach spożywania oleju rybnego nie trzeba chyba nikomu przypominać. Są one efektem przede wszystkim dużej zawartości kwasów omega-3, które chronią przed chorobami serca, poprawiają pamięć, regulują ciśnienie tętnicze, a także wspomagają leczenie depresji. Jeśli jednak takie argumenty wydają się komuś niewystarczające, niech pomyśli o kondycji swoich włosów i skóry. Dostosowanie się do zaleceń dietetyków, którzy doradzają jedzenie ryby co najmniej dwa razy w tygodniu, potrafi zdziałać prawdziwe cuda.

Kwasy tłuszczowe dla skóry

Do wzbogacenia o nie swojej diety powinno przekonać już samo to, że kwasy omega-3 chronią skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych oraz odżywiają cebulki włosów. Olej rybny, jeżeli chodzi o jego właściwości urodowe, poprawia przede wszystkim stan skóry. Spożywanie ryb morskich zalecają sami dermatolodzy: dzięki właściwościom przeciwzapalnym pomagają one w walce z trądzikiem.

Co więcej, nienasycone kwasy tłuszczowe spowalniają starzenie się komórek, mają więc  niebagatelne znaczenie w profilaktyce anti-aging. Ryby morskie stanowią ponadto fundament diety o niskim indeksie glikemicznym, zalecanej osobom zmagającym się też z innymi schorzeniami skórnymi – łuszczycą, nieczerniakowym rakiem skóry oraz czerniakiem.

Wzmocnione włosy

Zdrowe znaczy piękne – matowe, łamliwe włosy częściej niż efektem byle jakiej pielęgnacji są właśnie skutkiem nieprzemyślanej diety. Z całą pewnością nie sprzyjają im fast foody ani kofeina, które utrudniają organizmowi przyswajanie drogocennych składników. Dieta opracowana z myślą o dobrej kondycji włosów powinna być bogata nie tylko w żelazo i selen, ale także w kwasy Omega-3.

Niedobór kwasów tłuszczowych omega-3 grozi wypadaniem włosów oraz zmianami barwnikowymi. Regularnie spożywanie ryb daje więc szereg korzyści: odżywia cebulki, podnosi odporność na łamanie się włosów, a także chroni ich naturalny kolor.

Doustnie czy miejscowo?

Kwasy omega-3 to baza jednych z najczęściej proponowanych kobietom suplementów diety. Coraz częściej są one również składnikiem kosmetyków pielęgnacyjnych. Pięknej skórze i włosom bardziej sprzyja jednak przyjmowanie nienasyconych kwasów tłuszczowych doustnie.

Problemy z cerą czy łamliwymi włosami najczęściej wynikają z tego, co dzieje się wewnątrz organizmu. Mówiąc wprost: o ile nie są one objawem poważniejszych chorób, bardziej prawdopodobne jest, że są skutkiem niedoborów w diecie niż brakiem w naszej kosmetyczce produktów z kwasami omega-3. A jeśli komuś przyjdzie do głowy szukanie wymówek i tłumaczenie się niechęcią do ryb morskich, powinien pamiętać, że kwasy omega-3 znajdziemy też w oleju lnianym, nasionach chia czy orzechach włoskich.

Możliwość przedawkowania kwasów omega-3 zdaje się być kwestią dyskusyjną. Choć zwykle słyszy się, że jest to mit, istnieje ryzyko wystąpienia skutków ubocznych ich nadmiernego spożycia. Wśród efektów przedawkowania kwasów omega-3 wymienia się m.in. bóle brzucha, biegunkę, a także skutkujące pojawiającymi się na ciele siniakami rozrzedzenie krwi.

Zobacz też: Drogocenny olejek z owoców „drzewa słoni”. Marula najnowszym hitem w kosmetyce

Autor: Margaret
gość

gość | | Zgłoś

Biorę kwasy omega 3,6 i 9 od 3 miesięcy i pojawiły sie u mnie siniaki na nogach i rękach które schodzą bardzo wolno . Nie miałam pojęcia , ze kwasy manga mieć ja to wpływ.

gość

gość | | Zgłoś

autor: gość
Biorę kwasy omega 3,6 i 9 od 3 miesięcy i pojawiły sie u mnie siniaki na nogach i rękach które schodzą bardzo wolno . Nie miałam pojęcia , ze kwasy manga mieć ja to wpływ.
........co za dużo to niezdrowo, proste bo logiczne.

gość

gość | | Zgłoś

kochani pamiętajcie,że przyjmując jakiekolwiek suplementy należy robić przerwę. Aby mogły zadziałać należy przyjmować je trzy miesiące po czym należy zrobić co najmniej miesięczną przerwę po niej znów można rozpocząć kurację. Najlepiej jednak mieć zbilansowaną diete wtedy nie trzeba nic łykać -witaminki z jedzenia odżywią nasz organizm poprawiając nie tylko wygląd ale również samopoczucie i co najważniejsze zdrowie

gość

gość | | Zgłoś

Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych każdego dnia.
Ja znalazłam świetne rozwiązanie, nie muszę zastanawiać się co mam jeść, jem bardzo pożywne śniadanie a co najważniejsze jest to dla każdego nie zależnie od wieku.
Polecam zdrowe, smaczne odżywianie, idealnafigura24.pl dające witaminy i energię

Werra542

Werra542 | | Zgłoś

Dziewczyny odchudzanie proponuje zaczac od motywacji, jak chcecie cos na motywacje, poszukajcie sobie w google: odchudzanie przed i po by sasetka


X
Drodzy Czytelnicy,
Połączyliśmy nasze siły z serwisem WP Kobieta
i od dziś nasze treści będziecie mogli przeczytać na tym właśnie serwisie.

Dziękujemy, że jesteście z nami!
Redakcja